Algemene voorwaarden events

BEACHCLUB COPACABANA

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten en leveringen van Beachclub Copacabana bv. Strandweg 12 Scheveningen. Kvk 24332517.  Vers 2025.1.  

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Activiteit: een enkelvoudige actieve bezigheid die door de organisator wordt aangeboden.
  2. Arrangement: een dienst of activiteit, of een combinatie van diensten en/of activiteiten die door een organisator wordt aangeboden.
  3. Organisator: degene die, in uitoefening van zijn bedrijf, arrangementen of activiteiten aanbiedt aan individuele personen of aan een groep personen.
  4. Overeenkomst: de overeenkomst waarbij een organisator zich jegens een opdrachtgever verplicht tot het leveren van een activiteit.
  5. Opdrachtgever: iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die voor zichzelf dan wel ten behoeve van derden een overeenkomst sluit met de organisator of gebruik maakt van arrangementen, activiteiten, diensten of materiaal van de organisator.
  6. Deelnemer: iedere natuurlijke persoon die feitelijk deelneemt aan of gebruik maakt van een arrangement of activiteit.
  7. Bedrag van de overeenkomst: de som van de prijs van het arrangement of de activiteiten die door de organisator geleverd worden.

Artikel 2 – Werkingssfeer

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle activiteiten, offertes, aanbiedingen en overeenkomsten door of namens de organisator gedaan, tenzij in de overeenkomst afwijkende bepalingen zijn opgenomen.
  2. De opdrachtgever aanvaardt de toepasselijkheid van deze voorwaarden door het aangaan van een overeenkomst met de organisator of het feitelijk deelnemen aan een arrangement of activiteit van de organisator of door het betalen van het verschuldigde tarief.

Artikel 3 – Totstandkoming en inhoud van de overeenkomst

  1. Ieder aanbod van de organisator is slechts een vrijblijvende uitnodiging aan opdrachtgever om een overeenkomst met organisator aan te gaan. De overeenkomst komt eerst tot stand doordat de organisator mondeling (c.q. telefonisch) of via e-mail het aanbod van de opdrachtgever om de overeenkomst aan te gaan aanvaardt.
  2. De opdrachtgever is verplicht voor of uiterlijk bij de totstandkoming van de overeenkomst alle persoonlijke omstandigheden van zichzelf en/of degenen namens wie hij de overeenkomst aangaat aan de organisator of de vertegenwoordiger van de organisator te melden voor zover deze van invloed kunnen zijn op een goed verloop van het arrangement of activiteit. Deze verplichting geldt met name voor alle relevante medische en conditionele bijzonderheden.

Artikel 4 – Betaling

  1. Factuur komt achteraf , deze dient uiterlijk 14 dagen na ontvangst van de factuur betaald te zijn.
  2. De opdrachtgever wordt gehouden tot vergoeding van alle redelijke kosten van de inning van de vordering, zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke.

Artikel 5 – Wijzigingen aantallen door de opdrachtgever

  1. De opdrachtgever kan de organisator tot 10 dagen voor aanvang van het arrangement/de activiteit verzoeken het opgegeven aantal deelnemers te verlagen met maximaal 15% van het overeengekomen aantal deelnemers.

Artikel 6 – Annulering door de opdrachtgever

  1. De opdrachtgever kan het arrangement of de activiteit annuleren enkel door middel van e-mail contact.
  2. Bij annulering door de opdrachtgever is hij het volgende verschuldigd aan de opdrachtnemer:
  • In de periode liggend tussen 90 en 30 dagen voor aanvang van het arrangement/ activiteit: 25% van de totaalprijs;
  • In de periode liggend tussen 30 en 10 dagen voor aanvang van het arrangement/ activiteit: 50% van de totaalprijs;
  • In de periode liggend tussen 10 dagen en 0 uur voor aanvang van het arrangement/ activiteit: 100% van de totaalprijs;
  • Afwezigheid zonder annulering: 100% van de totaalprijs.

Artikel 7 – Wijzigingen door de organisator

  1. Op grond van gewichtige aan de opdrachtgever mede te delen omstandigheden is de organisator gerechtigd het aangeboden arrangement of de activiteit te wijzigen. Indien mogelijk zal de organisator de opdrachtgever een alternatief aanbieden dat het specifieke karakter en de aard van het arrangement of de activiteit zoveel mogelijk intact laat en past binnen het afgesproken budget van de opdrachtgever.
  2. De opdrachtgever kan de wijziging zoals bedoeld in artikel 7.1 afwijzen, indien het alternatief een wezenlijk ander karakter heeft dan het oorspronkelijke overeengekomene of de wijziging de opdrachtgever op andere wijze nadeel van meer dan geringe betekenis oplevert. De opdrachtgever die de wijziging afwijst, moet dit zo spoedig mogelijk aan de organisator melden. De opdrachtgever heeft in dit geval recht op volledige restitutie van reeds betaalde gelden of het gedeelte van het bedrag dat betrekking heeft op de niet-genoten onderdelen van het arrangement.
  3. Het arrangement of de activiteit vindt in principe ook bij slecht weer doorgang, tenzij hierover vooraf schriftelijk andere afspraken zijn gemaakt. Het uitvoerende bedrijf zal zich bij slecht weer inspannen het programma zodanig aan te passen dat de hinder voor deelnemers wordt beperkt. Binnenactiviteiten vinden in ieder geval doorgang.

Artikel 8 – Aansprakelijkheid van de organisator

  1. Deelname aan het arrangement of de activiteit geschiedt op eigen risico van de opdrachtgever en/of deelnemer. Behoudens ingeval van opzet of grove schuld van de organisator zelf, is de organisator niet aansprakelijk voor enige vorm van schade, waaronder gevolgschade, die opdrachtgever en/of deelnemer lijden als gevolg van ongevallen die gebeuren tijdens het arrangement of de activiteit, tenzij en voorzover uitsluiting van aansprakelijkheid wettelijk niet geoorloofd mocht zijn.
  2. De opdrachtgever en/of deelnemer wordt aangeraden een passende ongevallen-, reis en/of annuleringsverzekering af te sluiten. Organisator aanvaardt nimmer aansprakelijkheid voor schade waarvoor aanspraak op vergoeding bestaat uit hoofde van een reis-, ongevallen en/of annuleringsverzekering.
  3. De in dit artikel opgenomen uitsluitingen en/of beperkingen van de aansprakelijkheid gelden ook ten behoeve van werknemers en andere vertegenwoordigers van de organisator en/of de uitvoerende bedrijven, tenzij de wet dit uitsluit. 

Artikel 9 – Klachten

  1. Indien de deelnemer een tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst constateert, dient hij deze zo spoedig mogelijk te melden bij de betrokken werknemer van de organisator, opdat deze een passende oplossing kan treffen. Indien de tekortkoming niet binnen redelijke termijn wordt opgelost en afbreuk doet aan de kwaliteit van het arrangement of de activiteit, moet deze zo spoedig mogelijk worden gemeld aan de organisator of een vertegenwoordiger van het uitvoerende bedrijf ter plekke.
  2. Indien de klacht ter plaatse niet naar tevredenheid behandeld wordt, kan deze uiterlijk binnen 14 dagen na afloop van het arrangement of de activiteit via e-mail en gemotiveerd worden ingediend bij de organisator.
  3. Iedere aanspraak uit welke hoofde dan ook, als ook ieder recht op ontbinding van de overeenkomst, vervalt bij niet tijdige melding indien het arrangement of de activiteit geen doorgang heeft gevonden. 

Artikel 10 – Toepasselijk recht en geschillen

Op alle door de organisator te sluiten overeenkomsten is het Nederlands recht van toepassing.